Rotary’s logo betyr mye for oss. Ikke bare er den vårt kjennemerke, men den representerer også vår identitet og våre verdier. Rotarianere som har vært med mange år har opplevd å se logoen endre seg opp gjennom årene. Akkurat som Rotary selv har endret seg gjennom tidene.
En logo er en viktig del av en organisasjons branding eller varemerkebygging som vi ville kalt det på norsk. Et merke som gir gjenkjennelse langt ut over egne rekker.
Dette er også årsaken til at Rotary nå ber alle klubbene i Rotary, Rotaract og Interact om å oppdatere sine logoer i henhold til Rotary’s designprogram. Dette betyr at man i alle trykksaker, brosjyrer, websider og brevark alltid benytter de standardene som er nedfelt i Rotary’s «brand standards».
På websidene til Rotary's Brand Center vil man finne maler og digitale verktøy som enkelt genererer korrekte logoer for hver klubb. Man kan da bruke disse oppdaterte logoene på sine websider, trykksaker og sosiale medier.
PS! Husk også å alltid ha på deg din Rotary-pin!
Klikk her for Learning Center!
Publisert av Arne Sigurd Nielsen 26. april 2021
Denne websiden bruker informasjonskaplser for å kunne tilby deg en bedre brukertilpasset opplevelse.
Les våre retningslinjer for personvern og informasjonskapsler.